Hiippa - Pixie Bonnet Hat















Olen tehtaillut myssymallin. Tämän idea tuli oikeastaan hiippamyssyistä, joita ompelin trikookankaista lapsille jokin aika sitten. Ajattelin neuloa samanmallisen myssyn, tietenkin ilman ommeltuja saumoja. Siitä syntyi Hiippa. Ohje on jo melkein kirjoitettu, kaverini neuloo vielä puuttuvan koon ja tarkistaa ohjeen muutenkin, melkein kaikki muut koot olen itse jo neulonut.

Hiippa syntyy top down, eli aloitetaan Hiipan kärjestä, lisätään silmukoita ja korvaläppien muotoilu tapahtuu lyhennetyin kerroksin. Reunassa on pieni resori antamassa myssylle tukevuutta. Viimeistellä voi sitomisnauhoilla ja erilaisille koristeilla. Taatusti lämmin talvimyssy!

Pyrin julkaisemaan ohjeen Ravelryssa ihan viikon sisällä. :)

Pattern: Hiippa by Meiju (Rav-linkki)
Yarn: Schachenmayr nomotta Extra Merino Big OR Lane Cervinia le Fibre Nobili Mambo
Needles: 4 mm 








Kommentit

  1. Vastaukset
    1. Kiitos :). Olen itsekin aika tohkeissani, että mallista tuli noinkin hyvä. ;)

      Poista
  2. Onpa herttainen ja kivan veikeä myssyt! Suojaa myös korvat hyvin. Ja aivan hurmaavat mallit sinulla :-)

    VastaaPoista
  3. Hurmaavia pikku menninkäisiä. :)

    VastaaPoista
  4. Onpa ihana malli!! Juuri olen itse miettinyt nuorimmaiselle pipomallia, joka suojaisi hyvin korvatkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Malli on suorastaan nerokas (vaikka itse sanonkin ja mun koeneuloja sanoi myös ;) ). Ohje tulee ulos ihan lähipäivinä, toivottavasti viikonlopun aikana. :)

      Poista
  5. Ihanat kuvat ja ihana myssymalli! Parin kuukauden päästä kiva punaisena :)

    VastaaPoista
  6. Nyt on meilläkin testattu! Loistava malli! http://www.rakkaudellatehty.fi/2013/12/2-adventti-hiippaleikkeja.html

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Olen iloinen kaikista kommenteista!

Suositut tekstit